Heb je vragen of problemen die je werkplezier of privésituatie beïnvloeden? Zoek je iemand die met je meedenkt en je helpt de juiste richting te vinden?
Bedrijfsmaatschappelijk werk biedt kortdurende begeleiding, zodat je weer met plezier en effectiviteit aan het werk kunt of gerichte keuzes voor de toekomst maakt. In dit traject werken jij, je leidinggevende of HR en de bedrijfsmaatschappelijk werker samen. De aanpak richt zich op concrete resultaten: stress beter hanteren, werkplezier hervinden, uitval voorkomen, passende hulpverlening vinden, samenwerking verbeteren of balans tussen werk en privé herstellen. Ook zijn wij gespecialiseerd in het begeleiden bij stressklachten als gevolg van het al dan niet melden van morele dilemmas op werk zoals integriteitskwesties en de nazorg daarvan.
Bij arbeidsongeschiktheid kan de bedrijfsarts bij het traject worden betrokken. De gesprekken zijn vertrouwelijk, en de bedrijfsmaatschappelijk werker heeft een geheimhoudingsplicht. Terugkoppeling of overleg gebeurt alleen als dit met jou is afgesproken. Er zijn geen wachtlijsten; je hebt binnen een week na aanmelding al contact.
Na het invullen van het aanmeldformulier volgt binnen 1 werkweek telefonisch contact met de medewerker. We plannen vervolgens zo snel mogelijk een afspraak voor een intakegesprek.
Een eerste ontmoeting waarin de bedrijfsmaatschappelijk werker de situatie van de medewerker bespreekt, inventariseert wat er aan de hand is en samen met de medewerker de hulpvraag identificeert en verwachtingen afstemt. Samen wordt het gewenste eindresultaat van het traject bepaald.
Na het intakegesprek stellen we een trajectplan op. Het trajectplan bevat de stappen die worden doorlopen en het gewenste resultaat wat de medewerker wil behalen. Een concreet en duidelijk plan geeft richting en biedt helder zicht op het gewenste eindresultaat.
De bedrijfsmaatschappelijk werker en medewerker voeren gesprekken, gericht op het begrijpen en oplossen van de situatie van de medewerker en het bereiken van een optimaal functioneringsniveau. Het beoogde eindresultaat staat altijd centraal en wordt betrokken in de begeleidingsgesprekken.
Na het doorlopen van het traject, wordt de behaalde resultaten geëvalueerd. De situatie van de medewerker is opgelost of de medewerker kan de situatie zelf goed aansturen en is in staat om krachtig en vitaal inzetbaar te zijn in werk. Indien nodig worden vervolgstappen of nazorgmaatregelen ingezet.
Registerplein is er om aan iedereen te tonen dat iemand die in het register staat ingeschreven voldoet aan de standaarden voor sociale professionals.
Heb je vragen of ondervind je uitdagingen die het werkplezier en de privésituatie, voor jezelf of voor een van je medewerkers, beïnvloeden?
Laat onze bedrijfsmaatschappelijk werkers met je meedenken en je begeleiden naar een positieve wending.
Meld je aan via het formulier. Wij nemen dan contact op om de mogelijkheden met je te bespreken.
Onze professionals verzorgen ook trainingen met onderwerpen als Grip op werkdruk, Fit in je hoofd Thema's zijn onder andere stressmanagement, het creëren van een gezonde balans tussen werk en privé, en het ontwikkelen van assertiviteit. Klik voor meer informatie over de trainingen op onderstaande knop.
Meer wetenJe kan ons altijd contacten. We denken graag met je mee.
ContactformulierBellen